صفحه اصلی
دکتر ستاری: دانشگاه به محلی برای توسعه فناوری تبدیل شده است
  • 14699 بازدید

دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، در افتتاح 10 مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی گفت: جهت‌گیری دانشگاه عوض شده است، دانشگاه جائی است که تکنولوژی در آن زاده می‌شود و به محلی برای توسعه فناوری تبدیل شده است. در حوزه‌های پیشرفته‌ای مثل لیرز محصولات زیادی تولید می‌شود.

 

وی، با بیان اینکه در دانشگاه‌ها مدل مناسبی برای تجاری‌سازی پیاده‌سازی شده است، اظهار کرد: شرکت‌ها در حال توسعه هستند و اعضای هیات علمی نیز در این حوزه مشغول به فعالیت هستند و وظیفه ما را برای حمایت های بیشتر سنگین می کند.

 

 

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، به راه اندازی مرکز نوآوری در حوزه علوم انسانی اشاره کرد و گفت: صنایع خلاق یکی از بخشهای جدی است که در سالهای اخیر فعالیت‌ها در این حوزه پیگیری می شود؛ بیش از هزار شرکت فعال در حوزه صنایع خلاق داریم. علوم انسانی در حوزه صنایع خلاق می تواند فعال باشد و تاثیرات قابل توجهی ایجاد نماید.

 

 

 

معاون علمی فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه دانشگاه ها به مدل مناسبی برای تجاری سازی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان در حال توسعه فناوری هستند و این روند.

 

وی درباره تولید واکسن توسط شرکت های دانش بنیان گفت: ما ۶ شرکت دانش بنیان داریم که در زمینه تولید واکسن فعال هستند و از ۳ روش برای تولید واکسن ها استفاده می کنند. امروز یکی از واکسن های تولید شده وارد فاز انسانی و تزریق شد. تلاش می کنیم واکسن های تولید شده از هر ۳ روش را پیگیری کنیم.