صفحه اصلی
حضور معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم درهیات رئیسه دانشگاه
  • 3601 بازدید

دکتر نظرپور، معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم؛ به دعوت دکتر نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی، در جلسه هیات رئیسه دانشگاه در روز سه شنبه 22 مهر 1399 حضور یافت.

 

 

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر نصیری رئیس دانشگاه، ضمن خیرمقدم و قدردانی از حضور دکتر نظرپور، معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بر اهمیت افزایش بودجه دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: علی رغم مشکلات و تنگناهای اقتصادی حاکم بر کشور، افزایش بودجه دانشگاه ها به عنوان مهد علم، پژوهش و فناوری یک امر ضروری است.

99-10-02 هیت رئیسهSBU_8404.jpg
در ادامه دکتر نظرپور معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، توضیحاتی در خصوص وضعیت بودجه دانشگاه‌ها در لایحه بودجه سال 1400 ارائه داد. ایشان ضمن تاکید بر تنوع بخشی منابع آموزش عالی گفت: جهت‌گیری دانشگاه‌های تراز اول دنیا، عبور از دانشگاه نسل اول و دوم و نیل به جایگاه دانشگاه نسل سوم و چهارم است؛ دانشگاه‌ها در کشور باید با بسترسازی مناسب برای نقش‌آفرینی در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور از وابستگی خود به بودجه دولتی بکاهند و بتوانند با افزایش درآمدهای جدید و پایدار، مزیت رقابتی پیدا کنند.

 

دکترنظرپور تاکید کرد: دانشگاه‌ها در تنوع بخشی درآمدها و کاهش هزینه‌ها باید با توجه به اسناد بالادستی و سیاست‌های کلان آموزش عالی در افق بلندمدت و هم چنین استقرار دولت الکترونیک در عرصه‌های آموزش عالی عمل نمایند.

 

سپس دکتر نصیری رییس دانشگاه گفت: دانشگاه شهید بهشتی در چند سال اخیر تمامی تلاش خود را در مسیر تنوع بخشی به درآمدها به کار بسته است. وی گفت: یکی از مشکلات در سال 1399 این بود که بدون در نظر گرفتن و تخصیص بودجه لازم، حقوق کارکنان دانشگاه توسط هیات محترم دولت افزایش یافت و دانشگاه‌ها منبعی برای تامین آن در اختیار نداشتند.

 

وی ضمن تاکید بر ضرورت افزایش حقوق کارکنان دانشگاه ها گفت: افزایش حقوق اعضای محترم هیات علمی به هیچ وجه متناسب با دیگر افزایش‌ها نیست.  ایشان، بر ضرورت تلاش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تحقق این امر تاکید کرد.

 

رئیس دانشگاه، افزود: انشاالله در نشست روسای 13 دانشگاه برتر کشور که روز پنجشنبه 4 دی ماه در محل دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود موضوع  افزایش حقوق اعضای هیات علمی متناسب با دیگر افزایش‌ها از جمله افزایش حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور پیگیری خواهد شد. دکتر نصیری اظهار امیدواری کرد حداقل به سبب محدودیت‌های مالی که به واسطه تحریم ظالمانه دانشگاه شهید بهشتی بر این دانشگاه وارد شده بودجه 1399 این دانشگاه به صورت 100 درصد تخصیص یابد و در بودجه 1400 این امر در نظر گرفته شود.

 

در بخش ادامه جلسه، هر یک از اعضای هیات رئیسه برخی مسائل مربوط به امور بودجه و مسائل مالی در حوزه خود را مطرح کردند.

 

 99-10-02 هیت رئیسهSBU_8410.jpg
99-10-02 هیت رئیسهSBU_8398.jpg