صفحه اصلی
نشست مشترک مدیرعامل سایپا با رئیس دانشگاه شهید بهشتی
  • 28959 بازدید

محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا در راس هیئتی دوشنبه 26 دی 1401 با حضور در دانشگاه با دکتر آقامیری، سرپرست دانشگاه شهید بهشتی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این دیدار که با حضور جمعی از معاونان و مدیران گروه سایپا و برخی از  روسای دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها، مدیران و اعضای هیئت علمی برگزار شد در خصوص توسعه زمينه‌های همکاری مشترک و همه جانبه علمی، آموزشی و فناوری و استفاده بهينه از ظرفيت‌های دو طرف بحث و تبادل نظر شد.

دکتر آقامیری، سرپرست دانشگاه شهید بهشتی از آمادگی دانشگاه برای کمک به حل مشکلات جامعه خبر داد و اظهار داشت: اگر توازن بین دانشگاه و صنعت برقرار شود مشکلات هر دو بخش حل خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد تعامل و ارتباط متقابل و سازنده بین بخش صنعت خودروسازی و دانشگاه تاکید کرد: باور دارم دانشگاه‌ها به مدد ظرفیت و توان می‌توانند در حل مسائل راهگشا باشند، چالش‌ها و مشکلات صنعت خودروسازی از جمله این مسائل هستند؛ برای نیل به این مقصود از یک سو باید دانشجویان را در طول تحصیل با مشکلات صنعت آشنا کرد و از دیگرسو در بخش صنعت هم باید عزم جدی برای بهره‌مندی از توانایی دانشگاه‌ها وجود داشته باشد. برای حل مشکلات باید فرآیندی تعریف شود که در آن برنامه‌هایی برای صنعت  به عنوان خواهان، دانشجو به عنوان عامل و استاد در مقام واسط تعریف و تدوین شود.

دکترآقامیری با اشاره به لزوم کاربردی بودن آموزش‌های دانشجویان اظهار داشت: باید از تجربه و دانش مدیران و متخصصان بخش صنعت برای ارائه برخی دروس در دانشگاه کمک گرفت و دانشجویان به صورت عملی با مسائل، چالش‌ها و واقعیت‌های موجود در بخش صنعت آشنا شوند.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا با اشاره به تجربه و سابقه تحصیل در دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: آموزش‌های علمی در دانشگاه شهید بهشتی وجه کاربردی دارد، دروسی که در این دانشگاه آموختم جنبه اجرایی و عملی دارد.

مدیرعامل سایپا بر اجراي پروژه‌های آموزشی و پژوهشي با هدف ايجاد دانش فنی و توسعه فناوری و تجاری‌سازی، مطابق نياز صنعت تاکید کرد و از دانشگاه خواست در طرح تحقیقاتی همکاری نمایند تا نظام قیمت‌گذاری اصلاح شود و از طریق دانشگاه‌ها  سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری صنعت خودرو اصلاح و سامان یابد.

به پیشنهاد دکتر آقامیری مقرر شد، کمیته‌ای برای پیشبرد برنامه‌های مشترک و پیگیری امور اجرایی و عملیاتی شدن فعالیت‌های دو طرف تشکیل شود.

گزارش تصویری

 

افزودن نظرات